15 juli 2020

#19 Zomerschool A’dam Zuidoost met Saaliha (9jr) en Moedjtaba (11jr) – over Afrikaanse dans

De komende weken ga ik met verschillende kinderen van de Zomerschool Amsterdam Zuidoost in gesprek. In aflevering #19 ga ik met broer en zus Moedjtaba van 11 jaar en Saaliha van 9 jaar in gesprek. Ze vertellen onder andere over de ochtendlessen; rekenen en begrijpend lezen, de heerlijke lunch en de middag activiteiten. De middag activiteiten zijn het leukst. Ze hebben net een week achter de rug.. zo hebben ze water trommelles, bouwen met bamboe en Afrikaanse dans gedaan.
15 juli 2020

#19 Zomerschool A’dam Zuidoost met Saaliha (9jr) en Moedjtaba (11jr) – over Afrikaanse dans

De komende weken ga ik met verschillende kinderen van de Zomerschool Amsterdam Zuidoost in gesprek. In aflevering #19 ga ik met broer en zus Moedjtaba van 11 jaar en Saaliha van 9 jaar in gesprek. Ze vertellen onder andere over de ochtendlessen; rekenen en begrijpend lezen, de heerlijke lunch en de middag activiteiten. De middag activiteiten zijn het leukst. Ze hebben net een week achter de rug.. zo hebben ze water trommelles, bouwen met bamboe en Afrikaanse dans gedaan.
podcast girl
podcast boy

Over deze serie podcasts

rainbowline 2x

Mijn naam is Warsha. Ik ben kindercoach en richt mij voornamelijk op kinderen uit multiculturele gezinnen.

Samen met mij ontdekt jouw kind zijn eigen kwaliteiten, talenten en mogelijkheden. Op die manier werk ik samen met het kind aan het zelfvertrouwen en leert jouw kind over hoe hij of zij in elkaar zit.

In deze serie podcasts ga ik met verschillende kinderen in gesprek, deel ik inspiratie, ervaringen en talenten van de kinderen.

Geniet ervan!

 

Liefs, Warsha

podcast girl
podcast boy

Over deze serie podcasts

rainbowline 2x

Mijn naam is Warsha. Ik ben kindercoach en richt mij voornamelijk op kinderen uit multiculturele gezinnen.

Samen met mij ontdekt jouw kind zijn eigen kwaliteiten, talenten en mogelijkheden. Op die manier werk ik samen met het kind aan het zelfvertrouwen en leert jouw kind over hoe hij of zij in elkaar zit.

In deze serie podcasts ga ik met verschillende kinderen in gesprek, deel ik inspiratie, ervaringen en talenten van de kinderen.

Geniet ervan!

 

Liefs, Warsha

Liever lezen dan luisteren?

[Warsha] Welkom bij de Kindervreugde Podcast. Mijn naam is Warsha van Kindervreugde en leuk dat je luistert. Ik ben kindercoach en richt mij voornamelijk op kinderen uit multiculturele gezinnen. Samen met mij ontdekt jouw kind zijn eigen kwaliteiten, talenten en mogelijkheden. In deze podcast ga ik met verschillende kinderen in gesprek. Deel ik inspiratie, ervaringen en talenten van de kinderen.
Hallo lieve mensen, vandaag heb ik Moedtjaba en Saaliha in mijn podcast show. Ik vind het erg fijn om jullie in een podcast show te hebben. Welkom. Ik heb deze podcast met en voor de kinderen gemaakt. Ik vind het leuk dat jullie hebben opgegeven voor deze workshop. En de komende week ga ik met verschillende kinderen van de zomerschool in Zuidoosten in gesprek. En de podcast is één van de activiteiten waar kinderen zich voor kunnen opgeven. En jullie hebben je opgegeven voor deze workshop. Hebben jullie zin in het interview?

[Moedtjaba en Saaliha]Ja.

[Warsha]Goed zo. Moedtjaba en Saaliha, vertel eens Saaliha hoe oud ben jij?

[Saaliha]Ik ben negen jaren oud.

[Warsha]En wat vind je leuk om te doen?

[Saaliha]Ik vind gravity spuiten heel leuk, zwemmen en nog meer sport.

[Warsha]En wat voor sport? Noem het maar allemaal op.

[Saaliha]Boxen vind ik leuk. Zwemmen vind ik ook heel leuk. Gym vind ik leuk. En hockey.

[Warsha]En hockey, dat is echt heel veel. En leuke dingen ook, toch?

[Saaliha]Ja. En jij Moedtjaba? Hoe oud ben jij en wat vind jij leuk om te doen?

[Moedtjaba]Ik ben 11 jaar oud. Ik vind het leuk om naar schoenen te kijken.

[Warsha]Naar schoenen? Oh, heb je mijn schoenen al gezien? En heb je favoriete schoenen?

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]Vertel.

[Moedtjaba]Nike’s.

[Warsha]Nike’s? Oei, ik heb geen Nike’s aan nu. Jij wel?

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]Je hebt wel Nike pakken aan zie ik.

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]En favoriete zijn je Nike’s. Heb je dan ook echt alleen maar Nike schoenen thuis?

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]Ja? Geen ander merk.

[Moedtjaba]Ik had vroeger altijd wel Adidas of Nike.

[Warsha]Nike blijft toch je favoriet?

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]En hoe vind jij dat, Saaliha?

[Saaliha]Soms is het wel irritant, want soms zegt hij altijd “Saaliha, kijk welke schoen er weer is uitgekomen, kijk welke schoen er weer is uitgekomen.”

[Warsha]Oh, je houdt het goed bij?

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]Oké. En doe je dat via internet of doe je dat?

[Moedtjaba]Ze hebben, Nike heeft een soort release app, dat je kan zien welke schoenen er zijn uitgekomen. Dan heb je een trekking bijvoorbeeld. En dan, sommige schoenen zijn al binnen drie seconden uitvergekocht.

[Warsha]Zo? Dat is snel.

[Moedtjaba]Dan zijn de Nike’s Offline. Sommige zijn niet echt zo hyper dat iedereen ze wil. Maar de reden dat heel veel mensen ze willen is bijvoorbeeld als er een bepaald oplage van is. Of het is een samenwerking tussen twee merken. Of een kunstenaar heeft het bijvoorbeeld gemaakt.

[Warsha]Oké, mooi. Heb je een favoriet van Nike?

[Moedtjaba]Ja. De Nike XR White Airforce 1 low.

[Warsha]Oh die heb ik ook, maar dan in die roze zalm achtige kleur. Ja, die vind ik ook mooi. Oké, vertel eens in welke groep zitten jullie?

[Saaliha]Ik zit in groep 6 En jij?

[Moedtjaba] Ik zit in groep 7, ik ga nu naar groep 8

[Warsha]Spannend!

[Saaliha]Ik ga nu naar groep 7

[Warsha]Spannend! Hoe is het voor jou om naar groep 8 te gaan? Want het is je laatste school, jij hebt de basisschool.

[Moedtjaba]Het is wel spannend ja. Want in groep 8 krijg je veel moeilijkere leerstof. Je moet je voorbereiden op de middelbare school. Je moet zoeken naar een middelbare school. Je krijgt je definitief advies.

[Warsha]Ja, spannend. Want dan krijg je straks een CITOS en je gaat eerst heel veel oefenen natuurlijk.

[Moedtjaba]Maar ik heb nog geen voorlopig advies.

[Warsha]Nee, want dat ging niet door hè?

[Moedtjaba]Nee.

[Warsha]Nee, dus het is gewoon spannend wat er uit gaat komen. Heb je een idee?

[Moedtjaba]Nee, nog steeds niet.

[Warsha]Nee? Je kan geen schatting maken, denk je wel op niveau? Je zou kunnen behalen?

[Moedtjaba]Nee.

[Warsha]Oké, dus die CITOS is echt spannend voor jou?

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]Wat denk jij, Saaliha, over je broer?

[Saaliha]Als ik naar hem kijk, denk ik wel dat hij HAVO of VWO gaat halen.

[Warsha]Nou, dat is een mooi advies.

[Moedtjaba]Ja.

[Warsha]Hoe is het voor jou om straks nog op 7 te gaan?

[Saaliha]Het is spannend, want je bereid je voor op groep 8 en soms, omdat ik na heel de tijd naar mijn broers huis waar ik keek, vond ik het ook moeilijk om te maken. Om te uitrekenen. En dan, voordat ik het had uitgerekend, had hij het antwoord al.

[Warsha]Echt?

[Saaliha]Ja.

[Warsha]Zo? Dat belooft wat.

[Saaliha]Soms ging ik gewoon meekijken met hem.

[Warsha]Oké, dus je hebt al een beetje een vooruitgang. Je weet ongeveer wat je kan verwachten.

[Saaliha]Ja.

[Warsha]Ja, dat wel. Maar ik zit gewoon op bij dezelfde juf als hem.

[Moedtjaba]Ja, mijn oude juf.

[Warsha]Oh ja. Oh, dat is grappig. Toch? Op zich. Want krijgen jullie straks weer dezelfde leerkracht?

[Moedtjaba]Het is verschillend. Soms heb ik één keer twee jaar een leraar gehad. En zij zat twee jaar met een leraar. Maar nu ga ik weer naar een andere leraar.

[Saaliha]In groep 5 en 6 staat ik met dezelfde leraar.

[Moedtjaba]Ik denk in groep 5 en 6 ook.

[Warsha]Leuk, spannend. Straks naar de vakantie. Maar eerst lekker genieten van de vakantie en van de zomerschool. Want jullie doen mee aan de zomerschool.

[Saaliha]Ja.

[Warsha]Saaliha, vertel eens, hoe vond je afgelopen week?

[Saaliha]Ik vond het leuk, want vandaag ging ik met graffiti spuiten. En we gingen ook een toneelstuk, een voorstelling kijken over de slavernij. En dat vond ik best zielig.

[Warsha]Wat vond je zielig?

[Saaliha]Dat die vrouw werd vermoord.

[Warsha]Ja, is het ook. Het is natuurlijk een onderwerp wat je niet op school nog meekrijgt. We hopen dat dat stukje ook op school wordt meegegeven straks. Hoe vond je dat om dit te leren? Zo’n nieuw stukje geschiedenis.

[Saaliha]Ik vond het leuk. En ook was het zielig.

[Warsha]Ja. Word je er verdrietig om of?

[Saaliha]Niet te verdrietig, maar, het was heftig wat er gebeurde.

[Warsha]Ja, en Moedtjaba heb jij dat stukje ook gezien?

[Moedtjaba]Nee, het is Saaliha’s groep alleen.

[Saaliha]Hij krijgt het nog te zien.

[Moedtjaba]Ik krijg het nog te zien.

[Warsha]Ah, jullie zitten in een ander groepje, beide. Oké, vertel Saaliha hoe was jou zomerschool afgelopen week.

[Saaliha]Ik vond het leuk. Want je leert ook meer dingen. En vandaag bij rekenen dachten we dat we echt rekenen gingen doen, maar we deden gewoon rekenspelletjes met breuken.

[Warsha]Oké. Dus dat was leuk. Ja, want hoe ziet zo’n dag eruit? Je komt er binnen.

[Saaliha]Je komt binnen, we gaan als eerste, je mag in je doelboek kijken wat je gaat doen. Het staat allemaal op het bord. Welke bladzijde we zijn. Dan mag je al daarmee met de woordzoeker beginnen. En dan gaan we in de kring en dan praten we een beetje. En dan gaan we rekenen. Ja. En dan is het ongeveer, is het al pauze daarna. En dan gaan we soms eten eerst en soms buiten spelen. Hoe is het eten op de zomerschool?

[Saaliha]Lekker.

[Warsha]Ja?

[Moedtjaba]Soms is het lekker, soms is het niet zo lekker.

[Saaliha]Ja, soms lekker, soms niet.

[Warsha]Waarom niet?

[Saaliha]Omdat bijvoorbeeld ananas, ik ben er een soort allergisch voor, en appel is voor mij te hard.

[Warsha]Is te hard. Wat heb je verder gegeten afgelopen week?

[Saaliha]Ik heb wel watermeloen gegeten en mandarijnen.

[Warsha]Oké, nou dat is een ander fruit wat je wel lekker bij eet, toch? Ja, en dan ga je dus in je doelboek kijken. Je hebt dan een lunch gehad. Je hebt je reken-spelletjes gehad.

[Saaliha]Ja, en dan gaan we soms taal doen, of soms begrijpend lezen. En dan gaan we met onze doelboek, staat er ook heel veel in wat we gaan doen. En dan in de middag gaan we soms buiten spelen en dan soms eerst lunchen. En dan gaan we de middag activiteiten doen.

[Warsha]En wat voor activiteiten hebben jullie afgelopen? Of heb jij afgelopen week gedaan?

[Saaliha]Ik heb moestuin gedaan, bouwen met bamboe. Ik heb water trommel les gehad.

[Warsha]Vertel eens over water trommel les, dat ken ik helemaal niet.

[Saaliha] Je doet het met een karabras, ja met een djembe. En dan, het is een vrucht in Afrika volgens mij. Het groeit daar heel veel, alleen je kan het niet eten. Dus ze snijden het open en halen de vrucht zelf eruit. En dan laten ze het hard worden. En als je het dan in een kom met water zet, dan pak je stokken of takken, en dan krijg je daar muziek mee.

[Warsha]Oh wauw, zo gaaf! Hoe was het voor jou om dat te ervaren?

[Saaliha]Het was leuk, alleen soms wordt je het een beetje nat.

[Warsha]Oh ja, omdat het in water zit natuurlijk.

[Saaliha]En je moet het heel voorzichtig het water in leggen, als je eerst de ene gaat of de andere kant erin legt, dan zakt die naar de bodem.

[Warsha]Oh ja. Ja, en dan zijn het van stokken daar je waarmee of takken wat je zei?

[Saaliha]Je kan met takken, maar je slaat meestal met stokken.

[Warsha]Ja, oké. Wat voor stokken zijn dat? Zijn het van die bamboe achtige stokken?

[Moedtjaba]Nee. Het zijn gewoon die plastic. Het zijn niet echt stokken, maar het zijn van die plastic buizen. Die kleine gele en dan hebben ze een soort van piepschuim er over heen gedaan met tape en dan kan je roepen.

[Saaliha]Zodat je de stok zelf niet breekt.

[Warsha]Ja, oh ja, gaaf hé. En je vertelt nog net over andere activiteiten.

[Saaliha]Ja. We gaan ook een keertje, als het lekker weer is, met z’n allen fietsen. Met twee groepen doen we dat dan. En koken gaan we ook doen.

[Warsha]Oh, wat staat er op het menu?

[Moedtjaba]Ik weet dat. Gisteren had ik koken en we gaan pizza’s maken.

[Warsha]Pizza’s? Oeh, lekker.

[Moedtjaba]En dan mag je zelf kiezen. Een paprika, courgette, worst, uien.

[Warsha]Wat voor pizza heb jij gemaakt?

[Moedtjaba]Ik heb een pizza met courgette, paprika en uien gemaakt.

[Warsha]Vegetarische pizza. Lekker. En wat voor activiteiten heb jij gehad Moedtjaba? Hoe ziet jouw dag er dan uit?

[Moedtjaba]In de ochtend gaan wij, dan moeten we ons koordje halen beneden. En dan moeten we naar boven lopen. Als we boven zijn, krijgen we uitleg voor rekenen. En dan moeten we meteen rekenen. Daarna gaan we, vrijpauze, dan haalt de juffrouw fruit, bijvoorbeeld watermeloen, banaan of appel. En daarna gaan we buiten spelen. We kunnen speelgoed pakken, bijvoorbeeld van, er is een Ping Pong tafel buiten en dan moeten van die, een Ping Pong set pakken. Dat kunnen wij pakken. En dan kunnen we spelen. En we hebben voetballen en basketballen daar. Er is ook een voetbalveld, en een basketbalveld. En daar kunnen wij mee spelen. Dan komen we binnen en dan gaan we taal doen of nieuws begrip. En ja, en dan heb je je middagpauze. Dan ga je naar beneden, dan krijg je lunch. Sommige groepen hebben eerst naar buiten en dan krijgen ze lunch, en andere groepen hebben eerst lunch en dan naar buiten. Als je buiten gespeeld hebt, dan kom je weer naar binnen. Dan heb je soms gelijk die activiteiten. Of soms niet, dan moet je eventjes wachten. En dan krijg je per dag twee activiteiten of één. Het hangt er van af welke dag het is.

[Warsha]Welke activiteiten heb jij al gehad deze week?

[Moedtjaba]Deze week heb ik koken gehad. Bouwen met bamboen.

[Warsha]Hoe was dat bouwen met bamboe? En hoe ziet dat er dan uit?

[Moedtjaba]Je krijgt van die vier bamboestokken. En dan moet je moet een soort driehoek maken en dan pak je steeds nog een stuk en dan heb je een soort van kleine pyramide. Ja en dan doen we alles bij elkaar, alle pyramides en dan maken we alles aan elkaar vast.

[Warsha]Met wat maak je dat vast?

[Moedtjaba]Met een elastiekje. Met zo’n grote elastieken. En dan stapelen we het op of zetten het naast elkaar totdat we een grote pyramide hebben.

[Warsha]Mooi.

[Saaliha]En dan moet je hem ook weer zelf uit elkaar halen.

[Warsha]Echt super leuk!

[Moedtjaba]Je gaat ook een spelletje doen met cijfers. Bijvoorbeeld je moet oneven getallen, dan moet je snel rennen. En dan moet je het pakken daar. En dan moet je een bepaald cijfer pakken. Eén team heeft evengetallen en een team heeft oneven getallen.

[Saaliha]Bijvoorbeeld je moet eerst de nummer 2 vinden en dan nummer 4. En dan als maar door.

[Moedtjaba]En dan die ander team nummer 1 bijvoorbeeld.

[Saaliha]En vliegend tapijt heb je gehad met bamboe bouwen.

[Warsha]Vliegend tapijt.

[Saaliha]Ja.

[Warsha]Niet?

[Saaliha]Ik wel.

[Moedtjaba]Alleen Saaliha.

[Warsha]Saaliha, vertel er eens wat over.

[Saaliha]Het is, iedereen heeft twee teams. Hebben watten, hebben een soort sleetje. En daar staan heel veel kinderen op. En de bedoeling is dat je precies met elkaar tegelijk springt. En dan op drie spring je. En wanneer je springt, trekkers moeten dan trekken en dan land je weer op de grond. En dan wie als eerste bij de pion is heeft gewonnen.

[Warsha]Wauw, wat een leuke activiteit hebben jullie gedaan.

[Saaliha]Niet altijd is het leuk. We hadden ook nog Awasai dansen.

[Warsha]Wat is dat?

[Saaliha]Dat is Afrikaans dansen. Een soort Afrikaanse stijl.

[Warsha]Oh, dat is ook leuk. Of niet?

[Saaliha]Ja.

[Moedtjaba]Nee, maar ik had het wel geprobeerd.

[Warsha]Nou, dat is altijd goed dat je het probeert. Ik deed alles wat ik kon. Ja, maar dat is toch een goede motivatie.

[Moedtjaba en Saaliha]Ja.

[Warsha]Dat jullie alles proberen. Waarom hebben jullie je aangemeld voor de zomerschool? Saaliha, vertel.

[Saaliha]Ik heb mezelf niet aangemeld. Mijn moeder had het gedaan, maar ik vond het ook wel leuk. Het is de eerste keer voor mij dat ik op zomerschot zit. En dan, ook omdat ik volgend jaar naar groep 8 ga, dan ga ik misschien ook, want het is dan wel weer voorbereiding. Want groep 7 en groep 8 zijn een van de moeilijkste groepen van de basisschool.

[Warsha]Klopt.

[Saaliha]Dus daar ben je ook wat voorbereid.

[Warsha]Ja, mooi. En jij?

[Moedtjaba]Ja, de reden dat ik me voor zo’n school heb opgegeven is dat ik me beter voorbereid op groep 8.

[Warsha]Ja, mooi. Dat is al je.

[Moedtjaba] Ik moet ook een goed advies krijgen in groep 8.

[Warsha]Want waar word je dan op voorbereid?

[Moedtjaba]Bijvoorbeeld op de leerstof van groep 8. Bijvoorbeeld rekenen. Over wat je zal krijgen in groep 8. Ja, daarop.

[Warsha]En hoe is rekenen voor jou? Hoe gaat dat?

[Moedtjaba]Soms vind ik het een beetje lastig, want dan krijg ik goed uitleg van mijn juffrouw. En dan snap ik het weer meteen. En dan kan ik gewoon aan het werk gaan.

[Warsha]Leuk! En dat wil jij ook straks, of volgend jaar Saaliha, dat voorbereiding.

[Saaliha]Als ik naar de eerste klas ga, dan ben ik ook wel goed voorbereid. Dan heb ik mijn advies al goed.

[Warsha]Ja, mooi. Goed dat jullie daar ook vooruit op denken. En daar al voorbereid op willen zijn. En jullie ontmoeten natuurlijk nieuwe kinderen. Want komen jullie ook kinderen van jullie eigen school tegen, van jullie eigen klas?

[Saaliha]Ja. Ik heb ook zelf 2 of 3 kinderen uit mijn klas, maar helaas heb ik niet met hun in het groepje.

[Warsha]Maar hoe vind je het om nieuwe mensen of nieuwe kinderen te ontmoeten?

[Saaliha]Ik vind het leuk, want ik heb ook zelf een nieuwe vriendin gemaakt.

[Warsha]Oh, zo leuk! Ja? Maar zij zit op een andere school dan?

[Saaliha]Ja.

[Warsha]En gaan jullie na de zomerschool wel contact houden, denk je?

[Saaliha]Ik weet het niet.

[Warsha]Nee, maar voor nu is het zeker leuk toch? Ja. En voor jou Moedtjaba. Je hebt nieuwe vrienden gemaakt?

[Moedtjaba]Ja, een jongetje. Eigenlijk drie jongetjes, maar twee zijn weggegaan. Maar één jongetje uit de klas is ook op zomerschool. Ik zie hem niet vaak omdat hij de andere pauze heeft. Ik ben als eerste om naar buiten te gaan en dan gaat hij lunchen. Als ik ga lunchen dan gaat hij naar buiten. Maar ik heb ook wel vrienden daar op zomerschool gemaakt.

[Warsha]Ja, leuk. Hoe is het om nieuwe vrienden te ontmoeten?

[Saaliha]Het is leuk, want je leert ook andere kinderen kennen.

[Warsha]En jij, Moedtjaba?

[Moedtjaba]Ja, het is leuk.

[Warsha]Maak je jullie makkelijk nieuwe vrienden of komen ze liever naar jullie toe?

[Saaliha]Ik maak makkelijk nieuwe vrienden.

[Moedtjaba]Ja, ik maak ook altijd makkelijk nieuwe vrienden.

[Warsha]Oké, nu jullie zijn natuurlijk aangemeld voor deze workshop, wisten jullie al wat een podcast was?

[Moedtjaba]Ja, want ik wist al dat je veel ging praten in een podcast.

[Warsha]Heel veel.

[Moedtjaba]Ja, want ik zag het al op YouTube en zo. Ik heb met de podcast veel over dingen gaat praten en zo. Dat je ook bepaalde onderwerpen ging praten. En ze je vragen gingen stellen.

[Warsha]Ja. En jij, Saaliha?

[Saaliha]Ik wist eerst, ik was een beetje vergeten. Ik wist wel dat je erin heel veel moest gaan praten. Ja.

[Warsha]Valt het mee hoeveel we nu praten?

[Moedtjaba en Saaliha]Ja.

[Warsha]Valt wel mee toch?

[Moedtjaba en Saaliha]Ja.

[Warsha]Hoe ervaren jullie dit, nu zo’n interview?

[Saaliha]Ik vind het leuk.

[Warsha]Ja, ik zie het ook wel aan jullie.

[Saaliha]Het is mijn tweede interview voor deze week.

[Warsha]Echt?

[Saaliha]Ja, ik ben ook een keertje op de nieuws.

[Warsha]Op het nieuws? Echt? Gewoon op tv?

[Moedtjaba]Ja, de eerste dag ging dat op TV.

[Saaliha]De eerste dag van zomerschool gelijk. Het is ook op YouTube.

[Warsha]Echt? Ja. Maar is het op tv geweest?

[Moedtjaba en Saaliha]Ja, het is op tv geweest. AT5.

[Warsha]Oh, AT5. Ja. Echt? Ja. Oh, dat ga ik wel even terugkijken. Misschien is dat nog online te vinden.

[Saaliha]Ja. Op YouTube is het nog te vinden. Leuk.

[Warsha]Wat vinden jullie tot nu toe van de interview behalve leuk?

[Moedtjaba]Super leuk!

[Warsha]Super leuk.

[Saaliha]Mega leuk!

[Warsha]Nou, gelukkig zijn jullie ook enthousiast. Ik vond het echt een superleuke interview. Jullie hebben echt mega veel verteld. Ook over de leuke activiteiten waar jullie aan deelnemen. En hoe goed jullie voorbereid willen zijn op het komend schooljaar. Ik wil jullie bedanken voor jullie interview. En ja, nou, dan gaat het afronden, toch?

[Moedtjaba en Saaliha]Ja.

[Warsha]Willen jullie nog iets zeggen voor de zomerschool?

[Moedtjaba]Ga zo door.

[Warsha]Ja, en jij Saaliha?

[Saaliha]Ga ook naar de zomerschool, het is leuk.

[Warsha]Ja? Goed zo. Bedankt voor het beluisteren van deze podcast. Ik hoop dat je genoten hebt. Je kunt mij volgen via Kindervreugde op Instagram en Facebook. Ook zou ik het heel erg lief vinden als je een berichtje achterlaat op iTunes. Of je kunt mij 5 sterren geven. Tot de volgende keer!

Luisteren kan ook via de volgende kanalen